Posláním Domova je poskytnout bezpečné, důstojné a klidné prostředí občanům, kteří jsou z důvodu onemocnění stařeckou demencí, Alzheimerovou demencí nebo ostatními typy demencí závislí na pomoci jiné osoby. Pomoc jim nemůže být zajištěna členy rodiny, v domácím prostředí nebo jinými službami terénní péče. Podporujeme klienty v samostatnosti a soběstačnosti podle jejich individuálních možností a umožňujeme jim důstojné dožití života.
Sociální služba je poskytována osobám s Alzheimerovou demencí, stařeckou demencí a ostatními typy demencí.
Hlavním cílem služby je vytvořit kvalitní životní úroveň a zázemí s ohledem na individuální potřeby klientů. 1. dodržování standardů kvality sociálních služeb 2. umožnění klientům žít plnohodnotný život v zařízení sociální služby 3. aktivní spolupráce s rodinami klientů i s veřejnými institucemi Domov harmonie a klidu, s. r. o. – DsZR (dále jen ,,Domov“) plně respektuje základní lidská práva klientů, jejich nároky vyplývající z obecně závazných norem a pravidla občanského soužití. Základní lidská práva a svobody se zaručují všem bez rozdílu pohlaví, rasy, národnosti, barvy pleti, jazyka, víry, náboženství, sociálního postavení, výše příjmu, úrovně vzdělání, politického přesvědčení, mentálního zdraví a zdravotního stavu. Náš Domov je zařízením, kde žijí klienti dlouhodobě duševně nemocní, kteří mají různé typy omezení – a to jak zdravotní, psychická, osobní, rodinná či sociální apod. Ochrana práv našich klientů je velmi důležitým prvkem v činnosti personálu ve vztahu k individualitám, k aktuálnímu zdravotnímu stavu klienta, k aktuálnímu psychickému stavu a lékařské diagnóze a ve vztahu k vlastní bezpečnosti. Nejdůležitějším a nejsložitějším úkolem nás všech je rozpoznávat a znát individuální potřeby našich klientů a zodpovědně k nim přistupovat. Za nejdůležitější práva klientů Domova považujeme:
1. Zásada odbornosti Máme vzdělaný a kvalifikovaný personál, který si neustále doplňuje poznatky v odborných kurzech a seminářích za účelem zkvalitňování poskytované péče. 2. Zásada respektování potřeb klientů Všichni zaměstnanci Domova respektují základní lidská práva našich klientů, ochranu osobní svobody, ochranu osobních údajů, soukromí a další jejich potřeby. 3. Zásada diskrétnosti Uvědomujeme si, že diskrétnost je důležitým prvkem při péči o naše klienty. 4. Zásada nestrannosti Všechny naše klienty a žadatele posuzujeme nestranně a rovnoprávně. 5. Zásada standardizace V našem Domově vytváříme standardy kvality sociální péče, kterými se řídíme při poskytování služeb. Snažíme se, aby je všichni znali a ztotožňovali se s nimi. 6. Zásada ochrany osob před předsudky a negativním hodnocením Na základě vnitřních pravidel, která máme vytvořena, chráníme klienty před předsudky a negativním hodnocením, ke kterému by mohlo dojít v důsledku poskytované služby. 7. Zásada řádného průběhu sociální péče Máme písemně zpracovány metodické pokyny, vnitřní pravidla, směrnice a pracovní postupy, které zaručují řádný průběh poskytování sociální služby a které bezpodmínečně dodržujeme. 8. Zásada dodržování lidských práv Všichni pracovníci jsou vázáni Listinou základních práv a svobod a to jak ve vztahu ke klientům tak i ve vztahu ke všem ostatním lidem. 9. Zásada etiky Všichni pracovníci jsou vázáni Etickým kodexem, který formuluje etické zásady v přístupu ke klientům služeb sociální péče. 10. Zásada mlčenlivosti Všichni pracovníci jsou vázáni mlčenlivostí o záležitostech klientů, které se dozví v souvislosti s výkonem svého zaměstnání.